Gravid yoga, jóga pro těhotné, prenatal yoga

Zdravý pohyb v těhotenství


Jóga pro těhotné je ucelený soubor poloh určených pro období gravidity, a to od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. Tento systém pozic zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí ženu relaxovat. Provádění jednotlivých pozic nemá ženu zatěžovat a je potřeba cvičení vždy sladit s dechem, protože správné dýchání se v józe považuje za nejdůležitější. Při cvičení je nutné se plně soustředit na každý pohyb, práce s myslí a vědomím je v józe stěžejní. Cvičení poloh není náročné, ale od jiných cvičení se liší zásadně.

Ženám, jež s jógou začínají, nabízím jednodušší varianty pozic a zohledňuji jejich aktuální zdravotní stav. Postupně přecházíme k těžším formám poloh a to velmi dobrovolně. Je potřeba si uvědomit, že v těhotenství je každý den zcela jiný a dle toho ke svému tělu přistupujeme. Pokud jeden den s lehkostí zacvičíte celou lekci, druhý den tomu tak být nemusí.

Pokud cvičíte pravidelně a s láskou, nenechte se odradit, úspěch se dostaví vždy. Budete-li ke cvičení přistupovat s kladnými pocity a využívat síly své představivosti, mohou se pokroky výrazně zrychlit. Neriskujte žádné zranění tím, že se budete nutit do dokonalé pozice a přetěžovat tělo více, než je v současné době schopno vydržet. Vždy záleží, jak jsou vaše svaly uvolněné a kdy vám dovolí pokročit o krok dále.

Individuální lekce

Lekce zohledňuje aktuální zdravotní stav ženy a také její potřeby. 

Skupinové lekce 

Na své zdravotní komplikace a případné omezení mne, prosím, upozorněte předem - vysoký krevní tlak, těhotenská cukrovka, srdeční obtíže, žilní obtíže atd. S nikým se nepoměřujte, uvolněte svou mysl i od ostatních! Při pocitech závrati necvičte se zavřenýma očima, v pozicích hlavou dolů pouze oči otevřené! Kdykoliv v průběhu lekce můžete cvičení přerušit, lehnout si na bok, odpočinout si. Kdykoliv si dojděte na toaletu, pak se v klidu připojte k hodině. Cvičte pouze pozice, které jsou Vám příjemné a v daném momentě Vám dělají dobře - je možné některé pozice vynechat. Výdrže v pozicích jsou vždy na 3 až 4 plné dechy. 

Těhotenská masáž

Relaxace v těhotenství

V čase, kdy je žena velmi citlivá a vnímavá, masáž přináší příjemné pocity odpočinku a uvolnění. Masáž přináší úlevu od bolestí zad, šíje, ramenou nebo nohou, které často nastávající maminky trápí. Masáž je pozitivně vnímána i nenarozeným dítětem. Těhotenská masáž je prospěšná v celé etapě gravidity a je zcela bezpečná, pokud ji provádí certifikovaný odborník. Vylučuje se v případech rizikového těhotenství a při vážných zdravotních obtížích. 

K olejovým masážím používám kvalitní oleje, které jemně pečují o pokožku, a táhlými hladkými pohyby dlaně je vmasírovávám do celého těla. Něžné hmaty prostupují celým tělem, zlepšují pružnost pokožky, zmírňují otoky nohou, zlepšují spánek. 

Pánevní dno, pelvic yoga

Harmonizace a terapie, kurz

Svalstvo pánevního dna patří mezi to nejdůležitější ( u mužů i žen ) při aktivaci hlubokého stabilizačního systému těla. Problémem bývá jeho nízká aktivita nebo je naopak "přeaktivováno", nemůže být tedy tím správným impulzním centrem energie pro naše tělo. Hyperaktivní nebo naopak ochablá svalová vlákna jsou potom problémem v podobě neúspěšného početí, inkontinence, změn nitrobřišního tlaku, poklesu dělohy u starších žen či potížích s prostatou u mužů. Díky správnému cvičení můžeme vzniklé problémy odstranit nebo jim úspěšně předcházet.

Cílem kurzu je prevence, řešení mírných projevů inkontinence a především podpora funkce pánevního dna jako základ pro správné bezbolestné držení těla. Cvičení je vhodné pro ženy i muže všech věkových kategorií, vyjma žen těhotných.

Kurz je koncipován tak, aby se žena ( muž) postupně naučila aktivovat svaly pánevního dna v jednotlivých vrstvách, souhra všech vrstev, aktivace pánevních svalů v základních statických polohách vleže na břiše, na zádech, na boku, vsedě, vkleče, a dále potom v dynamických polohách při chůzi apod., Důležitá je součinnost svalů pánevního dna s ostatními svalovými skupinami zad, břicha a dolních končetin.

Skupinové lekce KURZ 

Momentálně neprobíhají

Individuální lekce KURZ

  • začátečník 10 lekcí
  • mírně pokročilý 10 lekcí
  • pokročilý 10 lekcí

Břicho s diastázou, terapie

Ploché bříško a záda bez bolesti.

Pohybová terapie pro ženu po porodu, která ...

Minikurz Yoga v šestinedělí

Připravuje se


Video kurz pro jednotlivé týdny po porodu.

1. týden

2.týden

3.týden

4.týden

5.týden

6.týden

Relaxační ženská masáž 

Voňavý odpočinek v polštářích