Jóga pro těhotné ( Gravid Jóga)

Předporodní příprava a zdravý přístup v těhotenství


Jóga pro těhotné je ucelený soubor poloh určených pro období gravidity, a to od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. Tento systém pozic zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí ženu relaxovat. Provádění jednotlivých pozic nemá ženu zatěžovat a je potřeba cvičení vždy sladit s dechem, protože správné dýchání se v józe považuje za nejdůležitější. Při cvičení je nutné se plně soustředit na každý pohyb, práce s myslí a vědomím je v józe stěžejní. Cvičení poloh není náročné, ale od jiných cvičení se liší zásadně.

Ženám, jež s jógou začínají, nabízím jednodušší varianty pozic a zohledňuji jejich aktuální zdravotní stav. Postupně přecházíme k těžším formám poloh a to velmi dobrovolně. Je potřeba si uvědomit, že v těhotenství je každý den zcela jiný a dle toho ke svému tělu přistupujeme. Pokud jeden den s lehkostí zacvičíte celou lekci, druhý den tomu tak být nemusí.

Pokud cvičíte pravidelně a s láskou, nenechte se odradit, úspěch se dostaví vždy. Budete-li ke cvičení přistupovat s kladnými pocity a využívat síly své představivosti, mohou se pokroky výrazně zrychlit. Neriskujte žádné zranění tím, že se budete nutit do dokonalé pozice a přetěžovat tělo více, než je v současné době schopno vydržet. Vždy záleží, jak jsou vaše svaly uvolněné a kdy vám dovolí pokročit o krok dále.

Individuální lekce

Individuální lekce zohledňuje vývoj gravidity a aktuální zdravotní stav ženy i její momentální potřeby. V lekcích využívám velký míč, jóga bloky, pásky a bolstery (měkké polštáře), šátek.

Lekce lze objednávat jednotlivě nebo formou kurzu 10ti lekcí. Pokročilost nezohledňuji.

Délka lekce 90 minut, včetně relaxace. 

Lekci lze domluvit na tel. +420 739 547 352 

PO až PÁ v časových blocích takto:  9.00 - 10.30, 11.00 - 12.30, 13.00 - 14.30, 15.00 - 16.30 hodin

Na své zdravotní komplikace a případné omezení mne, prosím, upozorněte předem - vysoký krevní tlak, těhotenská cukrovka, srdeční obtíže, žilní obtíže atd. S nikým se nepoměřujte, uvolněte svou mysl i od ostatních! Při pocitech závrati necvičte se zavřenýma očima, v pozicích hlavou dolů pouze oči otevřené! Kdykoliv v průběhu lekce můžete cvičení přerušit, lehnout si na bok, odpočinout si. Kdykoliv si dojděte na toaletu, pak se v klidu připojte k hodině. Cvičte pouze pozice, které jsou Vám příjemné a v daném momentě Vám dělají dobře - je možné některé pozice vynechat. Výdrže v pozicích jsou vždy na 3 až 4 plné dechy. 

Těhotenská masáž

Relaxace a lázně v těhotenství

V čase, kdy je žena velmi citlivá a vnímavá, voňavá olejová masáž přináší příjemné pocity odpočinku a uvolnění. Masáž přináší těhotným ženám úlevu od bolestí zad, šíje, ramenou nebo nohou, které je často trápí. Masáž je pozitivně vnímána i nenarozeným dítětem. Těhotenská masáž je prospěšná v celé etapě gravidity a je zcela bezpečná. Vylučuje se v případech rizikového těhotenství a při vážných zdravotních obtížích. 


Při aroma olejové masáži používám kvalitní značkové oleje - Salus, Nobilis Tilia, které jemně pečují o pokožku. Táhlými hladkými pohyby dlaně je vmasírovávám do kůže. Něžné hmaty prostupují celým tělem, zlepšují pružnost pokožky, zmírňují otoky nohou, zlepšují spánek. 

 Délku a tip masáže si můžete zvolit dle CENÍK.

PO - PÁ dle domluvy

Objednejte si termín na tel. +420 739 547 352  


Rebozo techniky v těhotenství

Masáž šátkem v těhotenství a v průběhu porodu

Rebozo je oblíbené v těhotenství, především jako pomůcka při relaxaci a při vhodném těhotenském cvičení. 


Pánevní dno a břicho s diastázou

Harmonizace a funkční terapie

Svalstvo pánevního dna patří mezi to nejdůležitější ( u mužů i žen ) při aktivaci hlubokého stabilizačního systému těla. Problémem bývá jeho nízká aktivita nebo je naopak "přeaktivováno", nemůže být tedy tím správným impulzním centrem energie pro naše tělo. Hyperaktivní nebo naopak ochablá svalová vlákna jsou potom problémem v podobě neúspěšného početí, inkontinence, změn nitrobřišního tlaku, poklesu dělohy u starších žen či potížích s prostatou u mužů. Díky správnému cvičení můžeme vzniklé problémy odstranit nebo jim úspěšně předcházet.

Cílem pravidelného cvičení (kurzu) je prevence, řešení mírných projevů inkontinence a především podpora funkce pánevního dna jako základ pro správné bezbolestné držení těla. Cvičení je vhodné pro ženy i muže všech věkových kategorií, vyjma žen těhotných.

Kurz je koncipován tak, aby se žena ( muž) postupně naučila aktivovat svaly pánevního dna v jednotlivých vrstvách, souhra všech vrstev, aktivace pánevních svalů v základních statických polohách vleže na břiše, na zádech, na boku, vsedě, vkleče, a dále potom v dynamických polohách při chůzi apod., Důležitá je součinnost svalů pánevního dna s ostatními svalovými skupinami zad, břicha a dolních končetin.

Individuální lekce - kurz pánevní dno

  • problematika funkce pánevního dna je složitá, efektivitu zacvičení zvyšuje její správné pochopení a individuelně zacílený přístup
  • kurz obsahuje 10 lekcí dle stupně pokročilosti a zacvičení - Z začátečník, MP mírně pokročilý, P pokročilý
  • klient dochází 1x až 2x týdně a pravidelně cvičí sám v domácím prostředí každý den 

Kurz si objednejte na tel. čísle +420 739 547 352

PO - PÁ dle domluvy

Jóga s miminkem

Jemná poporodní jóga novopečené maminky, odpočinek a relaxace

Tuto péči vřele doporučuji si dopřát individuálně. Lekci Vám připravím "na míru", provedu Vás polohami a miminko pohlídám. 

Relaxační masáž po porodu

Voňavý odpočinek pro čerstvou maminku

Olejová masáž zahrnující polohu vleže a vsedě. Jedná se o uvolnění bederní oblasti, krku a ramen, masáž hlavy a obličeje, masáž dlaní a chodidel. Doplněné doporučenými cviky na uvolnění krku a ramen.

Délka masáže 60 minut