Jóga pro těhotné

Jóga pro těhotné je ucelený soubor poloh určených pro období gravidity, a to od momentu zjištění těhotenství až do samého okamžiku porodu. Tento systém pozic zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí ženu relaxovat. Provádění jednotlivých pozic nemá ženu zatěžovat a je potřeba cvičení vždy sladit s dechem, protože správné dýchání se v józe považuje za nejdůležitější. Při cvičení je nutné se plně soustředit na každý pohyb, práce s myslí a vědomím je v józe stěžejní. Cvičení poloh není náročné, ale od jiných cvičení se liší zásadně.


Ženám, jež s jógou začínají, v průběhu lekce nabízím jednodušší varianty pozic a zohledňuji jejich aktuální zdravotní stav. Postupně ženy přecházejí k těžším formám poloh a to velmi dobrovolně. Je potřeba si uvědomit, že v těhotenství je každý den zcela jiný a dle toho ke svému tělu přistupujeme. Pokud jeden den s lehkostí zacvičíte celou lekci, druhý den tomu tak být nemusí.

Pohybová příprava na porod s míčem a Rebozem  

Jedná se o pohybovou a dechovou přípravu k porodu doplněnou o podporu mexickým šátkem Rebozo. V lekcích se pohybujeme především s velkým míčem tak, aby žena získala v polohách na velkém míči jistotu a našla v něm podporu a pomocníka k porodu, pomůcku k úlevě od bolestí v pánevní oblasti. Učíme se dýchat tak, aby se dech stal přirozeným spouštěčem a pomocníkem u porodu, ale též aktivátorem důležitých skupin svalů při držení těla. Využíváme mexický šátek Rebozo k podpoře, masáži a  houpání. Žena se v lekcích naučí bříško zavinovat šátkem v těhotenství a i po porodu.

Délka jedné lekce je 75 minut a týdenní pravidelný rozvrh nabízí dvě ranní lekce od íti hodin. Skupinka má max.ř žen.


Individuální péče  

Pokud byste měla zájem o individuální péči, prosím o vyplnění formuláře níže, kde mi stručně nastíníte svoji představu o Vašich časových možnostech, potřebách, přáních, případně omezeních ze strany ošetřujícího lékaře.

Tuto službu mohu poskytnout i v místě Vašeho bydliště. 

"Pokud cvičíte pravidelně a s láskou, nenechte se odradit, úspěch se dostaví vždy. Budete-li ke cvičení přistupovat s kladnými pocity a využívat síly své představivosti, mohou se pokroky výrazně zrychlit. Neriskujte žádné zranění tím, že se budete nutit do dokonalé pozice a přetěžovat tělo více, než je v současné době schopno vydržet. Vždy záleží, jak jsou vaše svaly uvolněné a kdy vám dovolí pokročit o krok dále."

Důležité upozornění!

Na své zdravotní komplikace a případné omezení mne, prosím, upozorněte předem - vysoký krevní tlak, těhotenská cukrovka, srdeční obtíže, žilní obtíže atd. S nikým se nepoměřujte, uvolněte svou mysl i od ostatních! Při pocitech závrati necvičte se zavřenýma očima, v pozicích hlavou dolů pouze oči otevřené! Kdykoliv v průběhu lekce můžete cvičení přerušit, lehnout si na bok, odpočinout si. Kdykoliv si dojděte na toaletu, pak se v klidu připojte k hodině. Cvičte pouze pozice, které jsou Vám příjemné a v daném momentě Vám dělají dobře - je možné některé pozice vynechat. Výdrže v pozicích jsou vždy na 3 až 4 plné dechy.