Gravid Jóga - Hatha Jóga pro těhotné ženy a začátečníky

Jóga pro těhotné je ucelený soubor poloh určených pro období těhotenství, a to od momentu zjištění těhoteství až do samého okamžiku porodu. Tento systém pozic zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí ženu relaxovat. Provádění jednotlivých pozic nemá ženu zatěžovat a je potřeba cvičení vždy sladit s dechem, protože správné dýchání se v hathajóze považuje za nejdůležitější. Při cvičení je nutné se plně soustředit na každý pohyb, práce s myslí a vědomím je v józe stěžejní. Cvičení poloh není náročné, ale od jiných cvičení se liší zásadně. 

Ženám, jež s jógou začínají, jsou nabízeny jednodušší varianty pozic a je zohledněn jejich aktuální zdravotní stav. Postupně přecházíme k těžším formám poloh a to velmi dobrovolně. Je potřeba si uvědomit, že v těhotenství je každý den zcela jiný a dle toho ke svému tělu přistupujeme. Pokud jeden den s lehkostí zacvičíte celou lekci, druhý den tomu tak být nemusí. 

Pokud cvičíte pravidelně a s láskou, nenechte se odradit, úspěch se dostaví vždy. Budete-li ke cvičení přistupovat s kladnými pocity a využívat síly své představivosti, mohou se pokroky výrazně zrychlit. Neriskujte žádné zranění tím, že se budete nutit do dokonalé pozice a přetěžovat tělo více, než je v současné době schopno vydržet. Vždy záleží, jak jsou vaše svaly uvolněné a kdy vám dovolí pokročit o krok dále.