Gravid Jóga - hatha jóga pro těhotné 1.,2.,3. tr. a začátečníky.

Jóga pro těhotné, Gravid Jóga, je ucelený soubor poloh určených pro období těhotenství, a to od momentu zjištění těhoteství až do samého okamžiku porodu. Tento systém pozic zaručuje zachování svalových skupin v průběhu těhotenství a naučí ženu relaxovat. Provádění jednotlivých pozic nemá ženu zatěžovat a je potřeba cvičení vždy sladit s dechem, protože správné dýchání se v hathajóze považuje za nejdůležitější. Při cvičení je nutné se plně soustředit na každý pohyb, práce s myslí a vědomím je v józe stěžejní. Cvičení poloh není náročné, ale od jiných cvičení se liší zásadně. 

Ženám, jež s jógou začínají, jsou nabízeny jednodušší varianty pozic a je zohledněn jejich aktuální zdravotní stav. Postupně přecházíme k těžším formám poloh a to velmi dobrovolně. Je potřeba si uvědomit, že v těhotenství je každý den zcela jiný a dle toho ke svému tělu přistupujeme. Pokud jeden den s lehkostí zacvičíte celou lekci, druhý den tomu tak být nemusí. 

Pokud cvičíte pravidelně a s láskou, nenechte se odradit, úspěch se dostaví vždy. Budete-li ke cvičení přistupovat s kladnými pocity a využívat síly své představivosti, mohou se pokroky výrazně zrychlit. Neriskujte žádné zranění tím, že se budete nutit do dokonalé pozice a přetěžovat tělo více, než je v současné době schopno vydržet. Vždy záleží, jak jsou vaše svaly uvolněné a kdy vám dovolí pokročit o krok dále.

Informace k průběhu lekcí.

Do studia přijďte alespoń 10 minut před začátkem lekce. Prosím o včasný příchod, v momentě začátku lekce už vám nemohu otevřít. 

Na své zdravotní komplikace a případné omezení mne, prosím, upozorněte předem - vysoký krevní tlak, těhotenská cukrovka, srdeční obtíže, žilní obtíže atd. 

Po příchodu do sálu se posaďte na podložku (bolster nebo kvádřík) nebo si lehněte na bok či záda, hlavu si podložte bolsterem, přikryjte se dekou a odpočívejte - sklidněte dech a uvolněte tělo. Dostatečná relaxace v úvodu lekce je důležitá! 

S nikým se nepoměřujte - uvolněte svou mysl i od ostatních! 

Při pocitech závrati necvičte se zavřenýma očima, v pozicích hlavou dolů pouze oči otevřené! Kdykoliv v průběhu lekce můžete cvičení přerušit, lehnout si na bok, odpočinout si. Kdykoliv si dojděte na toaletu, pak se v klidu připojte k hodině. Cvičte pouze pozice, které jsou Vám příjemné a v daném momentě Vám dělají dobře - je možné některé pozice vynechat. Výdrže v pozicích jsou vždy na 3 až 4 plné dechy - vyjímečně déle. 

V jedné lekci procvičíme cca.30 jógových asán.